Map Control

Dostosuj

Map Control

1on1 dla niedoświadczonego gracza może wyglądać tak samo jak normalny deathmatch. Tyle tylko, że są to dwa zupełnie inne tryby. Głównymi umiejętnościami w 1on1 są: gra strategiczna, przewidywanie i timing(wyczucie czasu), w przeciwieństwie do Free For All, gdzie najbardziej liczą się: celność i osłona wrażych miejsc (znane jako kampowanie).

Mimo, iż mapy na których grane są duele, bardzo się różnią, jest na nich jeden główny plan. Wyłączając Grinder na każdej popularnej duelowej mapie są wszystkie bronie, para padów, jeden armor i jeden pasek. Chodzi o to żeby nie pozwolić przeciwnikowi dostać się do tych przedmiotów, a szczególnie do armora i paska. Dlaczego ?
  1. Utrzymujesz życie przeciwnika na niskim poziomie
  2. Utrzymujesz swoje życie na wysokim.

Dlatego też w 1on1 nie liczy się tak bardzo zdobywanie fragów, wszystko kreci się wokół armora i shielda. Gdy je zdobędziesz fragi przyjdą same.

Najlepszym sposobem kontroli obu z nich jest pozostanie przy armorze, do około 10-15 sekund przed respawnem shielda. Gdy już się pojawi musisz w następnej kolejności wziąść pasek i spowrotem wrócić po armor przed następnym respawnem. Żeby to wszystko zrobić musisz mieć bardzo dobry timing (wyczucie czasu), jest to prawdopodobnie najważniejsza umiejetność w 1vs1. Później opiszę kilka tricków.

Przedstawiam wam strategię kontrolowania mapy. Wymaga ona, aby respawn armora nie był zsynchronizowany z respawnem paska. Nie chcesz przecież, aby armor respawnował się tuż po shieldzie. Dlatego nie powinieneś spieszyć się za bardzo z zebraniem pancerza. Jeśli poczekasz 15 sekund przed respawnem shielda, będziesz miał nastepne 15sekund, by go zabrać i 15 sekund, aby powrócić po armor, co jest wystarczającym, aby zdążyć na większości map.

Oczywiście nie jest łatwo kontrolować oba z nich czyli armor i shield. Twój rywal też będzie się starał, aby dostać się do przynajmniej jednego z nich. Co więcej na większości map są tylko 2-3 drogi od pancerza do paska, więc łatwo jest zostać wciągniętym w zasadzkę, a po trafieniu silną bronią twój armor znika. Należy być, więc bardzo ostrożnym, przemieszczając się od armora do paska.

Nawet jeśli uda ci się dotrzeć do paska to wciąż nie będziesz bezpieczny, ponieważ w odróżnieniu od pancerza, shield jest bardzo łatwo dostępny na większości duelowych map, więc nie będziesz mógł długo się bronić. Dlatego też, twój timing shielda musi być tak dokładny jak to tylko mozliwe. Gdy twój przeciwnik ma niski poziom życia po ataku na shielda możesz spróbowac zdobyć fraga, ale nie powinieneś zapominac o armorze. Najlepszą chwilą aby zdobyć fraga jest czas pomiędzy drugim respawnem pancerza, ponieważ masz 27,5 sekundy przed powrotem.

Przedstawiam krótką ilustrację, która pomoże Ci lepiej zrozumieć o czym mówię:

04_mapcontrol.jpg


W fazie I musisz dostać się od shielda do armora. Przy pasku powinieneś znaleźć się tak szybko jak tylko to możliwe, próbując zdobyc fraga, gdy nadarzy się dobra okazja. W fazie II, po zabraniu pancerza masz 27,5 sekundy wolnego czasu. Możesz polować na przeciwnika, zbierać bronie których jeszcze nie masz, wźiąść pady, amunicję, albo fiolki. Musisz tylko zjawić się przed ponownym respawnem armora. W fazie III musisz w czasie około 14 sekund od armora dostać się do shielda. Musisz zrobić to co w fazie I tylko w innej kolejności. Po wykonaniu tych wszystkich czynności, zaczynasz od I fazy, od shielda do armora.

Jeśli dasz sobie radę z wykonaniem tego wszystkiego, zostawisz przeciwnika tylko z padami(jeśli są na mapie) i fiolkami, co da ci przynajmniej 100 punktów przewagi nad armorem przeciwnika. Nie pomoże Ci to jednak nic, jeśli twój przeciwnik cię zaskoczy, ale powinieneś mieć wystarczającą przewagę, aby wygrać wtedy normalną wymianę ognia.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

390 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie