Graphics

Dostosuj

Graphics

W shooterach najważniejszą rzeczą jest posiadanie wysokiej ilości FPS oraz dobrej widoczności. W zasadzie, jeśli ilość klatek spada poniżej 50 podczas meczu, masz problem. Nie polecam trybu software, w odróżnieniu od gier na enginie Quake'a, gra w tym trybie niesie ze sobą znaczne pogorszenie widoczności. Powinieneś, używac trybu GLide, Direct3d albo Opengl, co zaowocuje to większą ilością FPS na większości dostępnych teraz kart graficznych.

Aby osiągnąć dużą ilość klatek i dobrą widoczność podczas gry powinieneś wyłączyć niepotrzebne efekty graficzne. W UT najlepiej uczynić to za pomocą menu preferences (wpisz w konsoli "preferences"). W opcjach renderingu proponuję wyłączyć: Coronas, Detailtextures, Shiny Surfaces i Volumetric Lighting. Wszystko to musisz ustawić w trybie, jakim używasz, jeśli wykorzystujesz, np.direct3d, a zmieniasz ustawienia 3dfx czy glide nie będzie żadnego efektu.

03_rendering.jpg
"Opcje renderingu"


W opcjach wyświetlania (display options) powinieneś wyłączyć: curved surfaces, decals, dynamic lights, fractal animation, screenflashes i ustawić texture detail na low, a skin textures na high. Minimalna ilość klatek powinna zostać ustawiona na liczbę bardzo dużą np.500. Jasność monitora ustawiłem na maksimum, ale to zależy od modelu, trybu wyświetlania, sterowników i dodatkowych programów takich jak np. Powerstrip.

03_display.jpg
"Opcje wyświetlania"


Ustawienie detali skinów na high łatwo jest wytłumaczyć. Jeśli wszystkie tekstury ścian i podłóg są rozmazane (low detail), wtedy gracz o wysokiej szczegółowości tekstur, będzie wyróżniać się bardziej z otoczenia. Jeśli możesz poświęcić klika FPS-ów dla lepszej widoczności, nie wahaj się.

W opcjach gry powinieneś ustawić weapon hand na hidden (schowanie widoku broni) i gore level na reduced. Nie powinieneś używać gore ustawionego na poziom ultra low, ponieważ przy zielonej krwi nie zobaczysz, czy trafiłeś z pulsa. W opcjach HUD powinieneś użyć jasno niebieskiego, gdyż wtedy najlepiej dostrzec buty. HUD powinien być na tyle duży, abyś mógł zobaczyć sylwetkę gracza, ale na tyle mały, aby nie zasłaniał pola widzenia. Ogólnie najlepiej jest wyłączyć licznik fragów i chat, wszystko inne zależy od ciebie.

Aby uzyskać więcej FPS powinieneś zastosować niską rozdzielczość, ale nie niższą niż 640x480. Nie zobaczysz wtedy pewnych informacji na tablicy wyników takich jak ping czy packet loss.

Nie powinieneś zmieniać fov. Mimo że zwiększa ci się pole widzenia, cierpi na tym twoja celność (zwłaszcza z broni punktowych). W 1on1 nie potrzebujesz dużego pola, gdyż powinieneś wiedzieć, gdzie znajduje się twój przeciwnik, a na pewno będziesz potrzebował dobrej celności. Jeśli miałbym zmieniać fov, zmieniłbym na niższy, tylko, że wartość domyślna jest świetna.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1582 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie