Controls

Dostosuj

Controls

Zacznijmy od podstaw. Pierwszą i najważniejsza sprawą, jest ustawienie kontrolerów. Mocno zalecam używać kombinacji: mysz/klawiatura albo trackball/klawiatura. Mimo, że niektórzy ludzie radzą sobie świetnie z bardziej egzotycznymi manipulatorami jak joystick czy joypad, to większość i tak używa myszy z klawiaturą.

Ustawienie klawiszy jest osobistą sprawą. Nie będziesz grał tak dobrze jak mistrz świata używając jego ustawień. Jedyna rzecz, która ma znaczenie to, to, aby mieć łatwy i szybki dostęp do każdego klawisza.

Czułość myszki nie powinna być mniejsza niż 8cm/360°, ani większa niż 12cm/360°. Jeśli zmniejszysz czułość, będziesz miał lepszą celność z broni punktowych, jeśli zaś zwiększysz, lepiej będziesz celował z broni o większym czasie dolotu pocisku lub wymagających refleksu, takich jak: RL, flak, bio, czy ripper. Moja czułość ustawiona jest na poziomie 12cm/360°, co jest najniższym ustawieniem, na którym da się jeszcze jakoś grać. Jeśli posiadasz mysz PS/2, namawiam cię do użycia programu PS/2rate, który pozwoli na zmianę częstotliwości odświeżania myszy, tym samym zwiększając precyzję kursora. Jeśli masz mysz szeregową, powinieneś pomyśleć nad kupnem myszy PS/2 lub lepiej USB, gdyż częstotliwość myszy szeregowej to tylko 40Hz, myszy USB 125Hz, a PS/2 200Hz. USB to jednak najlepszy wybór, gdyż częstotliwość zawsze utrzymuje się na poziomie 125Hz w przeciwieństwie do PS/2, kiedy to spada ona przy wykonywaniu krótkich ruchów.

W menu weapons powinieneś wyłączyć automatyczne przełączanie się broni, aby mieć pełną kontrolę nad ich zmianą.

Tutaj możesz pobrać mój user.ini. Spójrzcie na moje klawisze:

02_tasta.jpg
"Dostęp do wielu klawiszy"

02_mouse.jpg
"Dobra stara 3 przyciskowa mysz na podkładce godlike func-pad"


Poruszanie się:
Left Mouse: move forward
Right Mouse: move back
Z: strafe left
I: strafe right
U: jump
J: duck
K: walking

Atak:
Space: primary fire
Alt: Secondary fire
Przecinek: instant rocket fire i/albo zmiana na Rocket Launcher

Bronie:
5: Impact Hammer
6: Enforcer
7: Pulse Gun
8: Minigun
9: Shock Rifle
0: Sniper Rifle
O: Bio Rifle
P: Ripper

Inne:
Middle Mouse: Scoreboard
F: throw weapon
D: Feign Heath

Teraz trochę wyjaśnień. Używam ustawienia "zuij". Klawisze te znajdują się na środku klawiatury, dzięki czemu mogę obsłużyć ich więcej(23), niż na jakimkolwiek innym ustawieniu. Obsługa tylu klawiszy nie liczy się tak bardzo przy graniu 1on1, ale jest bardzo użyteczna w rozgrywkach grupowych. Strzelam klawiszem spacji i altem, do przodu i do tyłu poruszam się używając myszy. Nie strzelam myszą jak większość graczy FPS, ponieważ podczas naciskania, zmienia ona trochę swoje położenie. Nieważne czy chcesz czy nie, ale używanie jej do strzelania zmniejsza twoją celność. Jedyną wadą mojego ustawienia jest to, że nie mogę wykonać „skupionego” strzału z RL (primary i alternate fire), ponieważ mam tylko jeden palec (kciuk) dla obsłużenia pierwszego i alternatywnego trybu ataku.

Najlepiej abyś używał jak najmniej aliasów, ponieważ wykonanie kliku komend jednocześnie często kończy się lagiem Daltego też używam jedego małego aliasu połączonego z jedną komendą, np. przestawienie na instant rocket, połączone z komendą ataku i powrotne przełączenie na multirocket, gdy puszczam klawisz:
"setinstantrocket 1 | fire | Button bFire | onrelease setinstantrocket 0"

Kolejnym aliasem, którego używam jest pojawienie się tablicy z wynikami po naciśnięciu przycisku, a schowanie po puszczeniu:
"ShowScores | onrelease showscores"

Następną rzeczą, którą zmieniłem jest, zaniżenie czasu wykonywania dodge'a w user.ini do 0.185, dzięki czemu nie wykonuje już ich przypadkowo:
"DodgeClickTime=0.185000"

Tutaj macie kilka aliasów, które mogą wam się przydać:

grupowanie broni:
Z tym bindem możesz wybrać najlepszą broń z listy:
"switchweapon 8 | switchweapon 4 | switchweapon 9"

Gdy naciśniesz select best weapon bind wybierze Rocket Launcher (broń 9), a jeśli nie masz RL lub amunicji , wybrany zostanie ASMD (broń 4), a jeśli zaś nie masz także schocka to wtedy zostanie wybrany flak (broń 8). Njalepiej w tym aliasie umieścić bronie do siebie podobne, jak pulse i mini:
"switchweapon 5 | switchweapon 7" lub jak enforcer i sniper rifle:
"switchweapon 2 | switchweapon 10".

symulowanie śmierci:
Ten bind sprawia, że śmierć, wygląda bardziej realistycznie. Po prostu pod klawisz musisz podbindować wyrzucanie broni i udawanie smierci ,wygląda to tak jakbyś wypuszczał broń umierajając. Nie polecam używania tego częściej niż raz na 1000 lat (-;
"throwweapon | feigndeath"

walk&jump:
Z tym bindem możesz skakać normalnie wtedy, gdy masz buty możesz, więc je zatrzymac na skoki których naprawdę będziesz naprawdę potrzebował. Powinieneś jednak wiedzieć, że ten skok nie jest tak wysoki jak normalny.
"walking | jump"

Ponieważ mój setup jest bardzo niecodzienny, możesz ściągnąć user.ini kilku moich kumpli z klanu Ocrana.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

115 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie